Popularna dieta 5 Czynników podaje 5 wskazówek, dzięki którym odchudzanie staje się jeszcze przyjemniejsze:

  •  Jedz 5 posiłków dziennie
  •  Ciesz się pięcioma typami pokarmów w każdym posiłku
  •  Kupuj mrożone produkty
  •  Ćwicz jak gwiazda
  •  Oszukuj.

Brzmi zbyt pięknie, by mogło działać? Poniżej przedstawiamy rozwinięcie tych zaleceń:

  1. Jedz 5 posiłków dziennie

Badania potwierdzają, że jedzenie 5 posiłków dziennie może pomóc zachować najwyższy poziom energii i czuć się zdrowszym i mniej zestresowanym.

Choć na początku zadanie może się wydawać niemożliwe do zrealizowania, ponieważ większość z nas jest przyzwyczajona do jedzenia 2- 3 razy dziennie, szybko złapiesz rytm, zwłaszcza, ze błyskawiczne rezultaty będą Cię pozytywnie motywować.

Nie czekaj, aż poczujesz głód. Jeżeli będziesz w stanie kontrolować ile i jak często jesz, szybko odzyskasz kontrole nad swoim ciałem i osiągniesz wymarzoną figurę.

2. Ciesz się pięcioma typami pokarmów w każdym posiłku

Jeżeli lubisz mięso, nie rezygnuj z niego! Po prostu połącz je z innymi produktami, a osiągniesz sukces.

Według badań autora diety, 5 typów pokarmu jest niezbędnych by nie tylko schudnąć, ale także by czuć się możliwie najlepiej.

Posiłki powinny zawierać:

  1. węglowodany
  2. białka
  3. błonnik (warzywa i owoce)
  4. tłuszcz
  5. jeden napój (woda, dietetyczna Cola, etc, herbata, kawa- do wyboru, jednak bez cukru).

3. Kupuj mrożone produkty

Większość diet wyklucza mrożone produkty, jednak większość z nich może mieć doskonałe zalety, jeśli chodzi o odchudzanie, o ile wiesz, które wybierać i jak je przygotowywać. Oto niektóre z zalet mrożonych pokarmów:

  1. Zwykle mają więcej składników odżywczych niż inne gotowe produkty (zwłaszcza mieszanki warzywne i owocowe)
  2. Są wygodne
  3. Są tańsze niż większość niedostępnych w danym sezonie produktów i zawierają mniej sztucznych składników
  4. Zapewniają różnorodność
  5. Gwarantują, ze masz zawsze zdrowy pokarm pod ręką.

4. Ćwicz jak gwiazda

Jeżeli brakuje Ci motywacji, popatrz na figury gwiazd takich jak Natalie Nortman czy Eva Mendes.

Dieta 5 Czynników powstała, by mogły uprawiać sport w krótkich przerwach miedzy zdjęciami- i udało się- dzięki zaledwie 25 – minutowym treningom można osiągnąć wymarzoną figurę.

Koniec wymówek, ze nie masz czasu na odwiedziny w siłowni- 25 minut dziennie, przez zaledwie 5 dni w tygodniu, w zaciszu własnego domu- przy dobrze dobranym treningu tyle wystarczy, by spalić tłuszcz i pobudzić metabolizm.

5. Oszukuj

Raz w tygodniu pozwalaj sobie na przyjemności kulinarne, takie jak pizza, lody, frytki, ciastka czekoladowe, etc.

Dzięki temu będzie Ci łatwiej wytrzymać na diecie.

Poczujesz się wolna i pełna zapału, by kolejnego dnia znowu przestrzegać zasad. A dzięki temu, ze w tygodniu nie głodujesz- Twoje jednodniowe oszustwo nie powinno rujnować diety.

Powstała nawet dość kontrowersyjna teoria, mówiąca, iż podwojenie ilości spożywanych kalorii od czasu do czasu (okazjonalnie!!!) może pobudzić tempo przemiany materii. Boisz się, że po tygodniowej diecie rzucisz się na bomby kaloryczne? Mało prawdopodobne.

Jedząc zdrowo ustabilizujesz poziom cukru we krwi i nauczysz się nowego sposobu postrzegania pożywiania- zatem wilczy apetyt na słodycze i bomby kaloryczne z czasem całkowicie zniknie z Twojego życia.

Kontrowersyjne?

Nieprawdopodobne?

Według hollywoodzkich gwiazd to działa, co potwierdzają osoby stosujące dietę na całym świecie. Jednak – jak we wszystkich dietach odchudzających- kluczem do sukcesu jest równowaga, motywacja i systematyczność.

Niemniej jeżeli Dieta 5 Czynników i jej zalecenia wydają się bliskie Twojemu sercu i … żołądkowi, dlaczego nie spróbować?